Pancakes

Hey nice rings, idag är det Torsdag för er som inte vet det än.Det betyder fotbollsträning och musik.
 
Första lektionen var det No och där byggde vi kolväten. Mentan Pentyn, Hexan mm. Not that fun men plötsligt koom våran tekniklärare in och sa till mig, Ph och några till att vi skulle ha Kust&hav på förmiddagen. Nej detta kommer suga mer än den so lektionen vi skulle missa, tänkte vi. Men nejnej. När vi kom upp till tekniksalen tog han fram våfflor och sa till oss att vi skulle panta burkar så vi kund eköpa grädde och sylt. Oj! det hade ingen räknat med. Men bra för miljön är det ju och godare kan det knappast bli än med våfflor. Efter att ha pantat en påse med burkar köpte vi våra saker och åkte hem till våran lärare för att hämta elvisp sedan tillbaka över smögenbron igen. Mednas vi fikade han vi med en hel del olika samtalämnen. Vissa var så kul att jag råkade spruta saft  genom munnen på Tobbe. Shottade oblandad saft och våfflorna var lite knapriga. Löständer säger jag bara, hahaha!

På musiken lekte jag Ebba Grön vid basen men tillslut fick jag till rockfemman, yeah..
Sedan fick jag skynda mig ner över för att klippa mig. Jag har blivit duktigt nu så jag plattar inte håret utan låter lockarna vara som de är med bara lite moss eller spray i. Luggen får sig däremot lite skystering av plattången. Så nu ska jag spara ut håret så det blir fint därför toppade jag endast.

Sedan drog jag på fotbollsträning, över smögenbron igen. Jädrar vad det blåste nu. Frös nästan fingrarna av mig men somtur hade jag medvind på vägen dit. Fotbollstennis blidde det.

Nu -pancakes. Puss!


Kommentarer

Komentera gärna inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0