clumsy in a soil slope

Hej solstrålar!

Jag måste berätta om hur klumpig jag har varit idag. Nu kommer ni att få er ett riktigt gott skratt, det kan jag lova!

Vi var nere på torget för att kika på några saker och plötslig upptäcker vi att det bara är tre minuter kvar tills vi börjar och rusade ut från affären vi var inne i. Utanför står två tjejer som vi känner med sina moppar och några hoppar på bak på dem medans jag och Fannie beslutar oss för att springa upp. Självklart springer fannie jättesnabbt och jag orkar inte med i hennes tempo, jag måste tilägga att Fannie nog är en liten träningsnarkoman. Flåsig som jag var sa jag - Vi springer upp till kyrkogården och sedan går vi. Vi sprang lite längre, gick upp för den branta trappan och började jogga igen. Efter en det kom vi till ännu en trappa. denna gången nerför,  som vi sprang för och efter den kommer det en liten jordig slänt där jag började gå igen. Fannie sa till mig att vi för tusan fick springa nu om vi skulle hinna, trots att vi var tio meter i från klassrummet så började jag springa igen och just som jag gör det snublar jag på en "osynlig" sten och faller med magen pladask ner i den blöta jorden. Precis i det ögonblicket  som jag  föll mot marken och gled ner i slänten kände jag mig inte specielt lyckad och ville helst bara bli osynlig men trots det låg jag bara kvar där och när min hjärna hann koppla hur kul jag måste ha sett ut började jag gapskrattade åt mig själv. Jag hade som tur med mig ombyta så jag slapp gå med jordiga kläder hela eftermiddagen. Ojoj, som det kan gå, de som gick förbi när jag rammlade fick sig i alla fall ett gott skratt!

Nu är det tajm för mig att plugga hemkunskap och jag ska också försöka hinna med att röja upp saker till mitt nya rum så jag slipper göra allt på fredag eftersom jag måste packa till prao och konfa då också.Hoppas ni har ätit många våfflor idag så det itne bara är jag som har dåligt samvete för det. Sist men inte minst måste jag säga grattis till min lillebror som fyller fyra idag.



Snodde denna bilden från flisan, hoppas det var okej gumman ! <3

Kommentarer
Postat av: [F R I D A]

du är så himla smidig karro ;)

2009-03-25 @ 20:30:12
URL: http://fridasplace.blogg.se/

Komentera gärna inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0