Dagsverket

Idag är vi lediga från skolan och gör dagsverket. Alla pengar som vi tjänar ihop ska gå till en skola som vi byggt upp i Nicaragua. En av våra fröknar på skolan åker ner dit och hjälper dem på sommarlovet. Vi skulle tjäna ihop minst 100 kr var till insamlingen. Jag har just varit ute och oljat in vårat "mjölkbord" som alla i områdets brevlåder hänger på. Pappa sa att ajg skulle få 100 kr om jag gjorde det, så nu är mitt dagsverk avklarat.

Det har varit riktigt medelhavsklimat här de senaste dagarna. Idag blåder det lite , men det är fortfarande underbart.
Kommer ni ihåg när man gick i stora halsdukar och mössa , knappt att man gör va? Iförsig kan det vara mysigt med halsduk och mössa, men det är inte direkt något jag saknar nu.
 
Nu ska jag få i mig någontingen att äta och sedan får vi se vart dagen bär mig. I eftermiddag ska i alla fall jag och lillasyster möta mamma inne i sammhället för att kolla på skor och kofta till skolavlsutningen.


Ojoj, skönt att slippa jackor och halsdukar nu.
Nice to be excused from caps and scarfs now.

        




Today we are free from school so we can work and get money for some poor kids in Nicaragua. I have 100 kr for them now so I am done for today with working. In the afternoon shall me and my sister go shopping with our mum. I hope we will find some shoes and a cardigan to my dress for the end of the term.


Do you remember when you neded to go in hat and scarf , hardly huh?
Here at me it has been really good weather now for a couple of days but today it´s a bit breezy. But it´s at least so you can go in only bikini.

Now shall I go get my stomach some food because I´m starving.

Kommentarer
Postat av: Frida

eyy karro, kan inte vi vara med varandra någon dag? jag hatar min design på bloggen så eftersom du är så duktig kan ju du hjälpa mig? :)<3

2008-06-03 @ 16:56:01
URL: http://oestberg.blogg.se/

Komentera gärna inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0